ریچارد پو در مورد نتورک مارکتینگ چه می گوید ؟

ریچارد پو نتورك ماركتینگ را در دو معنی خلاصه می كند: خواستن و تعهد.
الف : تعهد به خود و خواسته های خود .
ب : تعهد به شغل و كار خود .
ج : تعهد به مجموعه ی خود و تك تك اعضای مجموعه خود .
پو دوام یك مجموعه را در ساختن افرادی با داشتن هر سه نوع تعهد میداند و افراد را چه در جامعه و چه در مجموعه نتورك به 3 دسته تقسیم میكند :
دسته اول :
افرادی كه هر سه نوع تعهد را دارند و فقط این دسته افراد هستند كه دوام یك كمپانی را تضمین میكنند ، نه قیمت پایین اولیه ورود و نه كمسیون دهی كمتر یا بیشتر .
دسته دوم :
افرادی هستند كه خودبینی و خودخواهی را به تعهد به خود تعبیر میكنند و از جامعه و نتورك فقط برای پول درآوردن استفاده میكنند . این افراد تعهدی نسبت به افراد مجموعه خود ندارند و در صورتی كه احساس كنند از جای دیگر امكان بهره برداری بهتر میباشد مجموعه خود را رها كرده و وارد مجموعه ای دیگر میشوند و تعهد نسبت به مجموعه خود و افراد آن را به تعصب تعبیر میكنند .
به گفته این افراد نتورك جای پول درآوردن است و به هیچ چیز نباید تعصب بیجا داشت اگر دیر بجنبی عقب میمانی !! آنها به این فكر نمی كنند كه هر كدام از افرادی كه وارد مجموعه آنان شده اند برای ورود هزینه كرده اند و باید نتیجه بگیرند .
دسته سوم :
افرادی هستند كه نه به خود متعهد هستند و نه به دیگران . این دسته افراد در جامعه روزمرگی میكنند و در نتورك به ابزاری برای به سود رسیدن دسته دوم تبدیل میشوند . این افراد معمولا ابزار خود را برای رسیدن به موفقیت بیشتر ، شانس و اقبال میدانند .




