Global Team (گلوبال تیم)

گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

واحد پول قرن بیست و یکم زمان است.

مهرداد یوسفی
Global Team (گلوبال تیم) گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

واحد پول قرن بیست و یکم زمان است.

درود به همه دوستان جی تیمی 

با توجه به نام گذاری این ماه "سرعت جی تیمی" این مطلب تهیه شده و  به اهمیت انجام کارها در زمان مناسب  اشاره دارد .

ممنون از لیدر بزرگوار برای نام گذاری بی نظیر این ماه.

با تشکر از آقای پوریا خوش روش

 

واحد پول قرن بیست و یکم زمان است.

 

ما در دنیای زندگی میکنیم که اگر سرعت خودمان را بالا نبریم جا می مانیم. این روز ها همه بسیار عجله دارند. مشتریان که قبلا نمی دانستند کالا یا خدمات را می خواهند یا نه، حالا حتی اگر همین امروز کالا را تحویل بگیرند، فکر می کنند دیر است. مردم مانند گذشته صبور نیستند.

روز به روز مردم بیشتری به ارزش واحد پولی جدید یعنی زمان شان پی برده اند.
آنها دیگر مانند گذشته تعارف ندارند. اگر بخواهید زمان شان را اشغال کنید و یا آنرا تلف کنید ناراحت میشوند و کسب و کارتان را ترک میکنند.

مشتری های قدیمی اگر بفهمند فرد دیگری هست که می تواند سریعتر از شما خدمات ارئه بدهد، یک شبه سراغ او میروند. این یعنی شکست کسب و کار شما… خیلی درد ناک است مگر نه؟

شعار قدیمی «مشتری را باید به سرعت راضی کرد» دیگر به اندازه کافی سریع نیست. وظیفه شما باید چیزی سریع تر از آن باشد… درست حدس زدید، داشتن سرعت عمل در کل فعالیت ها !

یادتان هست گفتیم مشتریان ما دیگر مثل گذشته صبور نیستند آن ها از زیاد منتطر ماندن و همچنین صف های طولانی به شدت بیزارند؟ خب بهتر است آزمایشی که در آلمان انجام شد را بخوانید :

در یک آزمایش در یکی از مدارس آلمان، به چند گروه از دانش آموزان 5 دلار (18000تومان) پول دادند و گفتند برای افزایش بودجه خود یک کاری را شروع کنید و آن پول را به حداکثر برسانید.

بعد از اتمام مهلت دو هفته ای که تعیین کرده بودند، دانش آموزان با مبالغی در دست آمدند.

هر یک از این گروه ها تنها ضریب کمی از پول خود را افزایش داده بودند.

اما گروه برنده این سیاست را در پیش گرفتند که آنها با چند روز تحقیق دریافتند که یکی از رستوران های بزرگ و شلوغ شهر، افراد پولدار دقایق زیادی را با اعضای خانواده در صف منتظر می مانند و از این بابت ناراحت هستند. از این رو آن دانش آموزان با دریافت نوبت و گذراندن دقایقی در صف و فروش نوبت خود به افراد انتهای صف، مبالغی را از خانواده ها دریافت می کردند و جالب این جاست که خانواده ها با رضایت کامل نوبت آنها را خریداری می کردند.

این یک واحد کارآموزی برای کارآفرینی بود؛ اما به نظر شما به در عمق این ایده، چه چیزی پنهان بود؟ 

ارزش زمان.

شما در هرکاری که فعالیت کنید، باید به زمان خودتان و مشتری اهمیت زیادی بدهید. ما چهار راهکار کاربردی برای اینکار به شما معرفی میکنیم 

 

راهکار شماره یک

 به کار هایتان حالت اورژانسی بدهید
شما به عنوان یک کارآفرین یا یک فروشنده و… باید به کار هایتان (فرقی نمی کند چه کاری باشد، حتی غذا خوردن) حالت اوژانسی بدهید، مثل اقای کیم وو چونگ خالق کتاب سنگ فرش هر خیابانی از طلاست که می گفت: «خیلی مواقع فرصت نمی کنم غذا بخورم  چون کار مشتری همیشه در اولویت است…»

برای این راهکار قبلا یک کلیپ انگیزشیِ «حس اضطرار» را که منتشر شده است را ببینید.

 

راهکار شماره دو

 به سرعت وارد عمل شوید
در خودتان نسبت به کار، تعصب ایجاد کنید. هر فرصتی که پیش آمد به سرعت وارد عمل شوید. زیاد تعلل نکنید.

از قدیم گفتند که فرصت ها در خانه ی هر کسی رو میزنند، پس بهتر است در زمان درست خانه باشید و خودتان را به خواب غفلت نزده باشید. در اولین فرصت پیش آمده و به سرعت وارد عمل شوید و کاری پیش رو را انجام دهید.

وقتی مردم چیزی میخواهند یا نیاز دارند، به سرعت اقدام کنید همیشه یک قدم جلوتر از رقیبان باشید.

بزرگترین کارها با کوچکترین گام ها شروع شده و سخت ترین گام،اولین گام است!

وقتی مشتری یا رئیس تان کاری از شما می خواهد، اگر آب دست تان بود، زمین بگذارید و چنان سریع عمل کنید مشتریان شما حیرت کنند. می گویند: «اگر می خواهی کارت درست انجام شود، آن را به کسی بده که سرش شلوغ است» میدانید چرا مردم رستوران های شلوغ را بیشتر ترجیح میدهند؟ چون آنها وقت مشتری را هدر نمیدهند !

اگر تا حالا به رفتار افراد موفق دقت نکردید، یک بار دقت کنید که آنها هیچ وقت زمان شان را بیهوده هدر نمی دهند، وقتی که دارند به سر کار میروند، سرعت حرکت شان خیلی بیشتر از افراد معمولی هستش… این افراد می خواهند زود برسند مغازه یا شرکت شان تا زمان کافی برای انجام امور داشته باشند.

و این را بدانید کسانی که به داشتن سرعت عمل مشهور هستند فرصت ها و موقعیت های بیشتری را به سوی خود جلب می کنند.

 

راهکار شماره سه

کارها و وظایف مشابه را درکنار یکدیگر انجام دهید
سعی کنید تا حد امکان کار های مشابه را با هم انجام دهید تا سریع تر به نتیجه برسید. البته نباید کیفیت انجام کارتان کاهش پیدا کند. مثلا ساعتی را به چک کردن ایمیل های کاریتان یا تماس های که باید گرفته شود بپردازید و بعد میتوانید بروید بیرون وامور بانکی تان را پیگیری کنید در برگشت هم میتوانید خرید خانه تان را انجام بدهید.

 

راهکار شماره چهار 

 انجام کارهای ضروری را در ساعت اولیه شروع کار انتخاب کنید
به قول برایان تریسی: «اولین کاری که باید هر روز صبح انجام دهید، این است که قورباغه ی زنده ای را قورت بدهید تا در بقیه ساعات باقی مانده روز خیالت راحت باشد که سخت ترین و بدترین اتفاق روزت را پشت سر گذاشته اید.»

البته ایده اصلی پشت این جمله مربوط به مارک تواین می باشد؛ قورباغه شما در واقع سخت ترین کار روزانتان است که باید انجام دهید. اگر این کار را هر روز صبح انجام دهید بهره وری شما بیشتر شده و با تمرکز بالا به سراغ بقیه کار های روزانتان خواهید رفت.

این را بدانید که انسان های وقت شناس فرصت های بسیار بیشتری پیدا می کنند تا کار های بسیار زیادی را سریع تر از افرادی انجام دهند که فقط وقتی کار انجام می دهند که حوصله اش را داشته باشند.

باور کنید هر لحظه از زندگی تان گنج بزرگی است؛ گنجتان را آسان از دست ندهید.



تاريخ : یکشنبه شانزدهم آبان ۱۳۹۵ | 0:52 | نویسنده : مهرداد یوسفی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.