Global Team (گلوبال تیم)

گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

⁠⁠⁠هفت تاکتیک برای مدیریت مکالمات منفی

مهرداد یوسفی
Global Team (گلوبال تیم) گروه آموزشی بازاریابی شبکه ای GTeam لگ مستقیم در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین

⁠⁠⁠هفت تاکتیک برای مدیریت مکالمات منفی

💠 هر کس لااقل ۷۵درصد در مورد نحوه رفتار دیگران با خودش مسئول است. رفتارهای کلامی و غیرکلامی ما گزینه‌های بقیه برای واکنش را محدود کرده یا گسترش می‌دهند.

1- از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنید.
کلمات یا اقدامات طرف دیگر را طوری تفسیر کنید که فضا را برای تعاملات آینده فراهم کند. اگر کسی گفت: «نمی‌خواهم دعوا کنم.» می‌توان گفت:«قطعاً دعوا نمی‌کنیم، داریم مباحثه می‌کنیم و تا آنجایی که می‌دانم شما خوب بحث می‌کنید.»

2- حرف‌ها را به شکل متفاوتی که کمتر منفی باشد بگویید.
اگر لج‌باز خوانده می‌شوید، می‌توانید بگویید، «وقتی پای موضوع مهمی که به موفقیت کار مربوط است در میان باشد، خیلی مصصم هستم»

3- موفقیت‌های گذشته را برای بازتعریف شکست فعلی به کار ببرید.
اگر افراد درگیر در یک مکالمه سابقه‌ای از تعاملات مثبت دارند، یادآوری موفقیت گذشته و توانایی رسیدن به نقطه مشترک می‌تواند مفید باشد: «ما سابقه خوبی در کار با هم داریم، دلیلی ندارد حالا این سابقه را خراب کنیم.»

4- ابهام و جهت‌دهی عبارات منفی را تغییر دهید.
هر کس ممکن است تصادفاً حرف برخورنده‌ای بزند. در چنین مواقعی، یک استراتژی، فرصت دادن برای بازنگری و تغییر حرفشان است:«البته راه بهتری هم برای گفتن این موضوع وجود دارد»

5- سؤال کنید.
وقتی درباره منظور کسی تردید دارید، قبل از واکنش منفی برداشتتان را بررسی کنید: «ممکن است منظورت را واضح‌تر بگویی؟»

6- موقعیتِ قدرت طرف مقابل را تنظیم کنید.
وقتی به کسی اجازه می‌دهید احساسی ناگوار در شما ایجاد کند دارید بی‌دلیل برای خودتان در مقابل او موضع ضعف و تسلیم می‌گیرید. نگرش‌تان را تغییر دهید:«خوشبختانه به این راحتی‌ها به من برنمی‌خورد. مخصوصاً با موقعیت‌های نادر مثل این»

7- اولویت مسائل را تغییر دهید.
با تمرکز روی روند کار، مکالمه را از ترجیحات شخصی دور کنید: «به نظر می‌رسد روی «چه» توافق داریم؛ اما در مورد «چطور» به مشکل خورده‌ایم»



تاريخ : پنجشنبه بیستم مهر ۱۳۹۶ | 13:2 | نویسنده : مهرداد یوسفی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.