درود به خونواده ی بزرگ جی تیم
تبریک و خدا قوت میگم به همگی بابت شروع یه ماه جدید و یه تلاش جدید.
خداروشکر که اردیبهشت رو با درصدی رشد پشت سر گذاشتیم و روز به روز بهتر و بهتر خواهیم شد.
ماه گذشته اتفاقات فوق العاده ای رو داشتیم مثل حضور مدیرعامل شرکت بزرگ بیز در دفتر رشت که با کوله باری از خبرای خوش و افق روشنی از آینده تشریف آورده بودن.
همچنین توی ماه گذشته نشست کارآفرینی و مبحث تغییر رو داشتیم که خیلی از جی تیمی ها و دوستانشون تونستن ازش بهره ببرن و عزیزانی هم به جمع ما پیوستن و قطعا توی ماه خرداد هم همچین برنامه های فوق العاده ای رو برای شناسوندن راه های جدید تجارت به اطرافیانمون برگزار میکنیم.
خب ماه خرداد داغ رو با هم آغاز کردیم و همگی از پیام زیبا و نگرش فوق العاده ی ابر لیدرمون آقای یوسفی عزیز بهره مند شدیم و تصمیم میگیریم که تمام انتخاب هامون توی زندگی در راستای اهداف بزرگمون باشه و همیشه به پیش بریم.
اما موضوع مهمی که میخوام این ماه باهاتون در میون بذارم موضوعی هستش که اگر توی موج سوم این موضوع رو جدی نگیریم و در راستاش حرکت نکنیم عقب میمونیم و در واقع توی اجتماع خودمون فقیر میمونیم.
میخوام در مورد مبحث ارتباط با هم صحبت کنیم.
دنیا روز به روز در حال پیشرفت هستش و علم بشر هر روز داره کهنه میشه و تکنولوژی های جدید بروز و ظهور میکنن.
توی این وادی کسی که همیشه سعی در برقراری ارتباط با دیگران و با دنیای اطرافش داشته باشه قطعا میتونه به روز تر باشه و از اخبار و اطلاعات روز دنیا و از تغییرات تکنولژی توی دهکده ی جهانی عقب نمونه.
یه زمانی اونقدرها ارتباطات اهمیت پیدا نکرده بود و هرکسی با تخصص خودش وارد بازار کار میشد و مزدش رو میگرفت و اونجا نیازها خیلی دیر به دیر تغییر میکرد. اما امروزه با بالا رفتن سرعت تغییرات دیگه نمیشه که چندین سال به یه تخصص دو دستی بچسبیم و انتظار رشد و ترقی رو داشته باشیم.
پس قطعا باید ببینیم که چطور میتونیم به روز بمونیم و همگام با نیازهای روز جامعه حرکت کنیم تا همیشه کارایی داشته باشیم.
هونطور که میدونید نتورک مارکتینگ یکی از زیر شاخه های موج اطلاعات و ارتباطات هستش و همونطوری که از اسمش مشخصه شامل دو بخش اطلاعات و ارتباطاته.
این موج به طور ساده در یک جمله میگه: اطلاعات داشته باش.
ارتباط برقرار کن و درآمد کسب کن.
اگه این موج رو به دو قسمت تقسیم کنیم در واقع سهم ارتباطات خیلی بیشتر از اطلاعاته. به طوری که 87.5 درصد از این موج به ارتباطات و 12.5 درصد به اطلاعات وابسته هست.
میپرسین چرا؟
برای به دست آوردن اطلاعات منابع زیادی وجود داره از جمله: کتاب مقاله اینترنت و...
همه ی این ها رو هرکسی به راحتی میتونه کسب کنه و در اختیار همه ی مردم هست.
ولی برای ارتباط خوندن کتاب و مقاله و... کفایت نمیکنه و نیاز به تمرین و تکرار فراوان داره.
در مواردی هم نیاز به تجربه کسب کردن توسط خود فرد داره.
در واقع ارتباط برقرار کردن نوعی هنره که باید به دستش آورد.
خب حالا میخوام توجهتون رو به بخشی از یک مقاله ی عالی در زمینه ی ارتباط جلب کنم که خیلی میتونه بهمون کمک کنه:
برقراری ارتباط یعنی :
چه چیزی میتوانم پیشنهاد بدهم که به شما کمک کند؟
چه کسی را میشناسم که شما می خواهید با او آشنا شوید؟
چه چالشهایی در پیش رو دارید که من میتوانم راه حلی برای آنها ارایه دهم؟
سه استراتژی خاص در روش لذت برقراری ارتباط وجود دارد:
متمایز بودن
به یاد ماندن
تغییر ایجاد کردن
وقتی در اجتماعی حضور دارید و این استراتژی ها را به طور مستمر و آگاهانه پیاده میکنید هیچ مرزی برای نتایجی که می توانید به دست بیاورید وجود ندارد. مهارت های ارتباط موثر شما را در زندگی و کار یاری خواهد نمود.
بیایید با این استراتژی ها شروع کنیم:
استراتژی شماره ی یک: متمایز بودن
همه روزه افراد برای به دست آوردن سهم خود از کارشان سر و صدای زیادی به راه می اندازند.
واقعیت این است که اگر نتوانید شخصیت خود و محصولات و یا خدماتی که ارایه میدهید را متمایز کنید ایجاد اطمینان در مشتری هایتان کار بسیار نفس گیری خواهد بود.
متمایز بودن در زندگی و کار فواید خود را دارد. در دنیای کاری ((مشابه)) یعنی ضرر.
وقتی متمایز هستید به محصولات و یا خدمات خود اعتماد به نفس و باور دارید و علاقه ی پاک خود را برای کمک به دیگران نشان میدهید.
با جدا شدن از دیگران بی همتا بودن خود را نشان میدهید . در حالی که ارزش خود و آنچه را ارایه میکنید بالا میبرید به یاد داشته باشید که موفقیت شما در فروش رابطه ی مستقیمی با توانایی شما در برقراری ارتباط دارد.
هدف شما در موقعیت های شبکه سازی گوش دادن یاد گرفتن و آغاز گفتگو و یافتن راه هایی است که بتوانید مهارت ها ایده ها راه حل ها و پشتیبانی خود را به افرادی که میبینید برسانید.
استراتژی شماره ی دو: به یاد ماندن
دو عامل در استراتژی به یاد ماندن نقش دارد: ظاهر و رفتار
ظاهر:
چرا لری کینگ همیشه بند شلوار میپوشد؟ چرا باب هاپ همیشه یک چوب گلف به همراه دارد؟ آیا کسی هست که ظاهر منحصر به فرد باربارا بوش را نشناسد؟
درست است که این افراد مشهور هستند ولی همیشه حالت منحصر به فرد آنها قابل تشخیص بوده است.
در هنگام شبکه سازی حواستان به افرادی که به ظاهر شما توجه میکنند باشد. گفتگو را با طرح سوالاتی آغاز کنید. اظهار نظر درباره ی ظاهر افراد راه خوبی برای گشایش گفتگو است.
یادتان باشد که افراد عاشق این هستند که درباره ی خودشان صحبت کنند . پس یک شنونده ی عالی باشید.
رفتار
رفتار دو وجه دارد. دیگران میتوانند ما را به دلایل منفی و یا دلایل مثبت به یاد بیاورند.
خیلی ساده است. تاخیر داشتن - شکست در پیگیری- وراجی کردن- وسط حرف دیگران پریدن و... خصوصیات شخصیتی ای نیستند که باعث رشد ارتباطات شوند.
از طرف دیگر عمل به وعده ها- نوآوری- سخاوت- خوب گوش دادن و ... خصوصیتهایی عالی است که به یاد می ماند.
ضاهر و رفتار شما در مورد اینکه افراد با شما احساس راحتی داشته باشند یا نه نقش بسیار مهمی دارند. ارزش به یاد ماندن را دست کم نگیرید.
لازم به ذکر مجدد است که در بازار شلوغ امروز بهتر است شما را به دلایل مثبت به یاد بیاورند.
استراتژی سوم: ایجاد تغییر
وقتی که آرزو دارید تغییری ایجاد کنید باید از شخصیتی که دارید آنچه میگویید و آنچه انجام میدهید آگاه باشید.
آماده ی شنیدن و خدمت کردن به دیگران باشید تا توانایی شما برای ایجاد تغییر در زندگی دیگران افزایش پیدا کند.
وقتی که تغییری ایجاد میکنید به مرور هر ارتباطی که برقرار میکنید به تجربه ای مثبت تبدیل می شود. بنابراین شما با رفتار خوبتان استاندارد بالایی را برای طرز رفتار با دیگران معرفی میکنید.
ایجاد تغییر الگوی فکری شبکه سازی سنتی را از (( چی برای من داره؟)) به (( چی برای او داره؟)) تبدیل میکند.
توجه و حمایت پاک شما از دیگران روابطی پایدار را به وجود می آورد که در گذر زمان باعث بهبود وضعیت کاری شما می شود.
به تجربیاتی که داشتید فکر کنید:
زمانی که فردی تغییری در زندگی شما ایجاد کرد او به شما کمک کرد از شما پشتیبانی کرد مسیر خود را عوض کرد تا نیاز شما را برآورده سازد شما نیز میتوانید همین پشتیبانی را به فرد دیگری بدهید و تغییری در زندگی او ایجاد کنید.
خب دوستای عزیز من که از مقاله ی بالا خیلی استفاده کردم و واسم مفید بود . امیدوارم که برای شما هم مفید واقع بشه و بتونید توی موج سوم دایره ی ارتباطاتتون رو همیشه بزرگتر و بزرگتر کنید.
در پایان لازمه که برترینهای ماه اردیبهشت رو خدمتتون معرفی کنم:
برترین خرده فروشی:
خانوم پروانه پورعاشور
برترین تعهد:
آقایان آرمین بخشی- آرمین پوررسولی- عابد روحی
دمتون گرم و خدا قوت
بهترینها رو با هم میسازیم چون
ما جی تیمی هستیم




