مهندس فرانسوی به نام رینگلمن که روی کارایی اسبها کار می کرد،
دریافت که :
❗️قدرت حمل بار دو اسب با دو برابر قدرت حمل بار یک اسب برابر نیست❗️
او این مطالعه را به رفتار گروهی انسانها نیز تعمیم داد.
نتایج جالب توجه بود...

ادامه مطلب

این عبارت به واقع اعجاز آور از دكتر «كن بلانچارد» Ken blanchard نویسنده وسخنران معروف كتابهای مدیریتی است كه اكثر صاحب نظران گستره دانش مدیریت وی را، فیلسوف مدیریت می نامند.
معنی این عبارت آن است كه: اهمیتی ندارد كه فكر من چقدر بزرگ است، هرچه كه باشد هرگز نمی تواند از مجموع اندیشه های همه اعضای یك تیم بزرگتر باشد.
اگر می خواهیم بزرگترین و هوشمندترین اندیشه ممكن را داشته باشیم، تنها كاری كه باید بكنیم این است كه فكرمان را با دیگر اعضای یك تیم، یكی كنیم مثل اتصال یك سری رایانه شخصی به یكدیگر و استفاده از امكانات دیگران به صورت شبكه كه درست مثل این خواهد بود كه یك رایانه بزرگ در اختیار خواهیم داشت. به عبارتی دیگر اگر شما به دیگران فرصت فكر كردن و كاركردن را بدهید حاصل كار شما اگرچه به تنهایی كمتر نمود پیدا می كند، اما نتیجه ای كه از كار گروهی حاصل می شود در مجموع خیلی بیشتر و بهتر از كار فردی خواهد بود.
رمز موفقیت ازدیدگاه كن بلانچارد تشكیل شده ازیك كلمه Perform كه به معنی ایفای نقش كردن ویا انجام دادن كاراست.
ازجمله ویژه گیهای هریك ازحروف این كلمه میتوان به مواردذیل اشاره كرد:
▪ مخفف به معنی اهداف ارزشهاPurpose and ValuesP"
▪ مخفف به معنی صلاحیت و اختیارEmpowerment E"
▪ مخفف به معنی روابط شخصی و ارتباطاتRelationship and communicationR"
▪ مخفف به معنی انعطاف پذیریFlexibilityF"
▪ مخفف به معنی عملكرد بهینه یا مساعدترین روشOptimal performance O"
▪ مخفف به معنی باز شناسی و قدردانیRecognition and AppreciationR"
▪ مخفف Morale به معنی روحیه وحس برتری جوییM"
با كلمات فوق میتوان این جمله را ساخت كه دستیابی به عملكرد عالی نیازمند روحه برتری طلبی، تدارك اهداف روشن، توسعه مهارتها (با صلاحیت و اختیار تصمیم گیری و قابلیت انعطاف)، روحیه اقتدار تیمی (روابط بین شخصی و ارتباطات) و توجه به ویژگی های مثبت (بازشناسی و قدردانی) میباشد.
كه این خصیصه ممتاز سازمانهای متعالی هزاره سوم است. سازمانهایی كه به مشاركت و اندیشه و دانایی جمعی از كاركنان خود باور دارند. مدیریت مشاركتی در جهان امروز دیگر یك پیشنهاد نیست بلكه یك الزام برای نیل به تكامل وبهبود وبهره وری سازمانی است.
#مجید نجاتی
موضوعات مرتبط: نکات مهم برای ادامه کار با تیم جهانی
خییلی خرسندم تو 23 امین روز آبان ماه سرعت جی تیمی متنی انرژی بخش باهاتون در میون میذارم...
راستی شما عقاب هستید یا غاز
• غازها ، همه مثل هم فکر می کنند و همیشه هم ادعا می کنند که درست فکر می کنند. افکارشون کپی شده هست و اصلاًخلاقیت نداره. اکثر مواقع هم همگی با هم به نتایج یکسان می رسند چون دقیقاً مثل هم فکر می کنند.
عقاب ها می دونند زمانی که همه مثل هم فکر می کنند در واقع اصلاً کسی فکر نمی کنه.
• غازها همیشه می دونند غاز دیگه چطوري زندگی کنه بهتره! هر کسی جاي کس دیگه تصمیم می گیره . براي همین اکثراً یادیر به بلوغ (فکري جنسی احساسی ) می رسن و یا اصلاً بالغ نمی شن.
عقاب ها به خلاقیت ذهن هر کس اعتقاد دارن و در زندگی ، ماهیگیري به فرد یاد می دن، نه ماهی! در محله عقاب ها ، هر کسی جاي خودش باید فکر کنه و کسی مسئولیت زندگی کس دیگه رو به عهده نمی گیره.
• غازها از جسمشون بیش از حد کار می کشن و تمام توان داشته و نداشته رو به کار می گیرن و به نتایج دلخواه نمی رسن...
عقاب ها اول تمام جوانب کار رو در نظر می گیرن، با توجه به تجارب قبلی و برنامه ریزي هاي ذهن خلاقشون ، تصمیم می گیرندو بعد شروع به کار می کنند. عقاب ها ایمان دارند که تلاش جسمی، به تنهایی اصلاً براي کار کافی نیست.
• غازها حریم شخصی ندارند و بارها و بارها وارد حریم خصوصی عقاب ها می شن چون حرمت ندارند.
عقاب ها به حریم شخصی هر فردي احترام می زارن و قاطعانه به افراد که وارد حریم خصوصی اونها می شن ، تذکر می دن.
• غازها باید همه رو راضی نگه دارند و تمام تلاششون رو در روابط می کنند که همه از اونها راضی باشند. به جاي انجام وظایف ورسالت خودشون ، رضایت همه اطرافیان رو با هر زحمتی شده به دست می یارن ، چون اگر به دست نیارن احساس خلاء میکنند.
عقاب ها می دونند که به دست آوردن رضایت همه افراد امکان نداره و نیمی از مردم همیشه با نیمی از افکار اونها مخالفندو این وظیفه یک عقاب نیست که مخالفانش رو راضی نگه داره.
• غاز نه نمی گه و همش شاکی هست که چرا باید اینهمه به دیگران توجه کنه.
عقاب در مواقعی که لازم هست ، به راحتی نه می گه .
• غاز شرط اول ارتباط رو صمیمیت بیش از حد می دونه .

عقاب شرط اول ارتباط رو احترام متقابل می دونه.
• غاز نمی خواد باور کنه که دشمنی داره
عقاب می دونه که باید دشمنش رو ببخشه ولی بهش اعتماد نمی کنه.
• غاز از تجربیات درس نمی گیره و فقط آزار می بینه .
عقاب بعد از گذروندن سختی مسئله ، به فکر پذیرش مسئله و درس هاي ممکنه هست...
• غاز از دلش هیچ وقت حرف نمی زنه ...
عقاب با دلش زندگی می کنه ...
• غاز یا احساسیه و یا منطقی .
عقاب می دونه که در دورانی از زندگی باید مغز رو پرورش و ورزش داد و در دورانی دیگه باید دل رو نوازش داد و به حرف هاي دل بها داد.
• غاز اشتباه نمی کنه.
عقاب می دونه اگر هیچ وقت اشتباهی نکرده ، دلیلش اینه که اصلاً دست به عملی نزده .
• غاز جاي دیگران زندگی می کنه .
عقاب می دونه که باید به دیگران کمک کنه ولی جاي کسی نباید زندگی کنه ، چون تجربه خود بودن رو از اون فرد گرفته .
• غاز همیشه همه کار می تونه انجام بده .
عقاب می دونه چه کارهایی رو می تونه انجام بده و چه جایی باید اعلام کنه که از عهده اون بر نمی یاد.
• غاز همیشه مجبوره.
عقاب همیشه مختاره واگربه جبر روزگار مجبور شد کاري رو انجام بده ، می پذیره و می گه : ترجیح می دم این کار رو انجام بدم.
• زمان تفریح غاز مشخص نیست .
عقاب براي تفریحش برنامه ریزي می کنه و می دونه که فاصله خالی این نت تا نت بعدي در موسیقی ، دلیل دلنشین بودن اونه .
• غاز همیشه ناراضی و شاکیه و همیشه در حال شناخت عامل بدبختی هاست...
عقاب همیشه راضیه و می دونه هر سختی هم پایانی داره.
• غاز عبادت عادتش شده .
عقاب تکرار و عادت و روزمرگی رو مرگ دل و پرستش می دونه.
• غاز نسبت به عقاب یا احساس برتري می کنه و یا احساس ضعف.
عقاب باور داره ، برتري وجود نداره . اصل ، فقط تفاوت است که باعث برتري کسی بر کس دیگه نمی شه .
• غاز زیاد از مغزش کار می کشه ، البته بدون بهره وري لازم .
عقاب مفید فکر می کنه و از اشتباهاتش درس می گیره .
• غاز می خواد ، غاز باشه ؛ چون غاز بودن و نپریدن خیلی آسون تر از پرواز و اوج گرفتنه.
عقاب بر عقاب بودن اصرار داره ، حتی اگر بارها به مدرسه غازها رفته باشه و به خاطر عقاب شدن بهاي سنگینی رو بپردازه.
یک نکته کنکوري براي عقاب ها
غازها همیشه می خوان یک عقاب ،یک جور دیگه باشه ، یک جور دیگه عمل کنه ! براشون ارتباط هیچ وقت کافی و رضایتبخش نیست . دقت کن: غاز چون خودش رو نپذیرفته و خودش رو درست نمی شناسه ، از تو می خواد که یه جور دیگه عملکنی! هیچ وقت براش رضایت بخش نیستی و عملاً بهت می گه براش کافی نیستی چون همیشه یه کاري کم کردي!
سعی کن خودت باشی و بهترین نقش رو داشته باشی (به عنوان دوست همسر خواهر برادر بچه) ولی سعن نکن که خودت رو مجبور کنی که طبق خواست اون خودت رو تغییر بدي . اون ناراضی به دنیا اومده و از دنیا می ره . از زندگی عقب نیفتی چون قرار نیست که غاز باشی.
متنی از دکتر وی دایر درکتاب عظمت خود را دریابید
موضوعات مرتبط: دانلودها ، نکات مهم برای ادامه کار با تیم جهانی
ادامه مطلب
رییس جمهور جدید آمریکا در مورد بازاریابی شبکه ایی چه میگوید؟؟؟
بازاریابی شبکه ای به عنوان یکی از محبوب ترین انواع کسب و کارها در قرن ۲۱، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
در این بین بزرگانی همچون رابرت کیوساکی (نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر) و دونالد ترامپ )مجسمه موفقیت و کارآفرینی در آمریکا) نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با وجود موفقیت بسیار در بیزینس های خود، توجهی ویژه نیز به نتورک مارکتینگ و MLM دارند.
در ادامه، متن مقاله منشر شده از ایشان، در مجله معتبر Success است. این دو نفر سرد و گرم چشیده ی دنیای کسب و کار و سرمایه گذاری، در این مقاله توضیح می دهند که «چرا بازاریابی شبکه ای را به عنوان بهترین روش برای ساختن یک کسب و کار پیشنهاد می دهند». توصیه می کنیم این مقاله کوتاه اما بسیار جذاب و آموزنده را از دست ندهید.
چرا نتورک مارکتینگ را توصیه میکنیم
چرا نتورک مارکتینگ
پاسخ دونالد ترامپ:
بازاریابی (Marketing) ابزاری قدرتمند است و نتورک مارکتینگ می تواند این قدرت را افزایش دهد؛ البته در صورتی که شخصاً با انگیزه باشید. به بیان ساده، فرض کنید آژانس تبلیغاتی را از سیستم فروش یک محصول حذف کنید. در اینصورت کار بازاریابی و تبلیغات آن را خودتان باید انجام دهید کار بزرگی است اما شدنی است به شرطی که به اندازه کافی مشتاق باشید تا کاری را برای خودتان شروع کنید و روی پای خودتان بایستید و قدرت و انگیزش را در بالاترین سطح خود نگه دارید. به روح ماجراجویی نیاز دارد که لازمه اش تمرکز و پشتکار است. من نتورک مارکتینگ را به کسانی که از انگیزه بالایی برخوردار نیستند، توصیه نمیکنم.
جنبه مهم دیگر نتورک مارکتینگ این است که ذاتاً اجتماعی است پس اگر شخصیتی اجتماعی و خونگرم نیستید بنظر من باید برای انتخاب آن بیشتر فکر کنید. لازمه این کار خونگرمی و معاشرت پذیری است.
درست مانند تبلیغات، اگر محصول فوق العاده ای نداشته باشید هیچ شانسی هم در رقابت تبلیغاتی نخواهید داشت. همچنین به یاد داشته باشید که اگر میخواهید توزیع کننده شوید، قانوناً برای ادعاهایتان در مورد محصول، شرکت و فرصتهای موجود، مسئولید. اما مهم تر از همه اینها مطمئن شوید که محصولات ارزش انرژی و زمانی که وقف میکنید را دارند. درغیر این صورت شدیداً دارید آب در هاون می کوبید هنگام صحبت درباره نتورک مارکتینگ، رابرت (کیوساکی) بر اهمیت خروج از محدوده راحتی (منطقه امن) تأکید می کند.
همچنین می گوید که به خودتان زمان کافی بدهید. اینها نکات خوبی برای توجه هستند. موافقم که تواناییهای راهبری برای موفقیت ضروری اند. قطعاً باید مسئولیت پذیر باشید و نگرشتان این باشد که: من می توانم .
مانند هر کار دیگری، قبل از شروع، هرچیزی را که میتوانید بشناسید. نتورک مارکتینگ خود را به عنوان یک روش درآمدزایی عملی و ارزشمند اثبات کرده است، و چالشهایش می تواند برایتان کاملا به اندازه باشد. مثالهایی قابل توجه از موفقیتها وجود دارد که به دنبال پشتکار، اشتیاق و ترکیب درست محصول و موقعیت سنجی حاصل شده اند. مانند بسیاری از کارهای دیگر، موضوعات آشکار و پنهایی وجود دارد اما موفقیت، یک راز سر به مهر نسیت و این در مورد نتورک مارکتینگ هم به همان اندازه صدق میکند.
بسیاری از مردم از گروههای آزمایش خبر دارند، ابزاری که آژانسهای تبلیغاتی بکار می گیرند. وقتی که یک محصول جدید را امتحان می کنند، به مناطق مختلف می روند و از مردم عادی می خواهند که محصول جدید را مصرف کرده و درباره آن نظر بدهند. هنگام تصمیم گیری در مورد یک محصول، خیلی خوب است که از ایده گروه آزمایش استفاده کنید. این که شما یک محصول را دوست دارید به این معنی نیست که بقیه هم دوستش دارند. یافتن یک وجه مشترک برای تقاضای محصول مهم است.
نظر من در مورد نتورک مارکتینگ این است که تحقیقات خود را انجام دهید و تا می توانید به محصولتان توجه کنید. اشتیاق راستین، شکست ناپذیر است، و در اینصورت شانس موفقیت با شما خواهد بود.
من افراد زیادی از ربع S را می بینم، متخصصین یا صاحبان بیزینس های کوچک، که می خواهند کار خود را گسترش دهند اما فاقد مهارتهای راهبردی هستند. هیچ کس نمی خواهد از آنها پیروی کند. یا کارمندان به راهبر خود اعتماد نمی کنند یا راهبر کارمندان را برنمی انگیزد تا خودشان را ارتقا بخشد.
مجله Forbes، صاحب یک بیزینس بزرگ، یا همان صاحب یک بیزینس ربع B را فردی معرفی می کند که بیزینسی با بیش از 500 کارمند را کنترل می کند. این تعریف، ضرورت مهارتهای راهبردی را برای ربع B نشان می دهد.
کجا می توانید بیزینسی را بیابید که زمانش را برای آموزش، پیشرفت شخصی و ساختن بیزینس شما صرف کند؟ بیشتر بیزینسهای نتورک مارکتینگ اینگونه هستند.
نتورک مارکتینگ یک بیزینس ربع B است
ساختن یک بیزینس ربع B کار آسانی نیست. باید از خودتان بپرسید: آیا آنچه را که لازم است، دارم؟ آیا مشتاقم که از محدوده امن خود خارج شوم؟ آیا مشتاقم تا کسی مرا راهبری کند و یاد بگیرم که چگونه راهبری کنم؟ آیا فرد ثروتمند درون من آماده فعالیت است؟ اگر جوابتان مثبت بود، به دنبال بیزینس نتوریک مارکتینگی بگردید که آموزشهای فوق العاده ای داشته باشد. من تأکید کمتری بر محصولات یا طرح پاداش دهی (درآمد رایی) نسبت به برنامه آموزش و پیشرفت شخصی شرکت دارم.
نتورک مارکتینگ یک بیزینس ربع B است چرا که مشخصه هایی دارد که من در یک بیزینس یا سرمایه گذاری به دنبال آنها هستم. این مشخصه ها عبارتند از:
1. اهرم سازی: آیا می توانم دیگران را آموزش دهم تا برای من کار کنند؟
2. کنترل: آیا سیستم محافظت شده ی متعلق به خودم دارم؟
3. خلاقیت: آیا بیزینس به من اجازه میدهد تا خلاق باشم و شیوه ها و استعدادهای خویش را رشد دهم؟
4. بسط پذیری: آیا بیزینس من میتواند بطور نامحدود رشد کند؟
5. پیش بینی پذیری: در صورتی که آنچه را لازم است انجام دهم، آیا درآمدم قابل پیش بینی است؟ اگر موفق باشم و بیزینسم را همواره توسعه دهم، آیا درآمدم هم همراه سختکوشی و موفقیتم رشد خواهد کرد؟
آیا نتورک مارکتینگ یک طرح هرمی نیست؟
اغلب از من سؤال می شود که آیا نتورک مارکتینگ یک طرح هرمی است؟ جواب من این است که شرکتهایی در واقع طرحهای هرمی هستند. که فقط یک نفر در رأس دارد، معمولاً مدیر ارشد با همان CEO، و بقیه زیر او می باشند.
یک بیزینس نتورک مارکتینگ واقعی و غیرهرمی دقیقاً نقطه مقابل بیزینسهای مرسوم است. بیزینس نتورک مارکتینگ برای آوردن شما به رأس (بالا)، طراحی شده است نه نگه داشتنتان در قعر. یک بیزینس نتورک مارکتینگ واقعی، موفق نخواهد شد مگر اینکه افراد را به رأس بیاورد.
نکات اضافی که ارزش ذکر کردن دارند
1. افراد هم فکر خود را ملاقات کنید. وقتی که من شروع کردم بسیاری از دوستان من در ربع E، فکر کردند دیوانه شده ام. آنها نمی توانستند بفهمند چرا من شغل ثابت و درآمد همیشگی را نمی خواهم. پس یکی از مهمترین نکات درباره صاحب بیزینس B شدن این است که حتماً با دیگر افراد B دمخور باشید – و من می خواهم که شما هم یکی از Bها شوید.
2. به خودتان زمان بدهید: موفقیت در هر یک از ربعها زمان بر است. درست همانطور که بالا رفتن از نردبان ترقی شرکتها به عنوان کارمند در ربع E با تبدیل شدن به پزشک یا وکیل خبره در ربع S زمان می طلبد، موفقیت در ربع B نیز زمان و فداکاری نیاز دارد. سالها طول کشید تا من یک بیزینس موفق ربع B ساختم. پس به خودتان زمان بدهید. من فکر میکنم برای یادگیری و تبدیل شدن به یک فرد ربع B حداقل 5 سال زمان لازم است.
3. شرکتهای نتورک مارکتینگ صبور هستند. یکی از زیباییهای نتورک مارکتینگ این است که حتی اگر موفق نباشید باز هم به شما مهلت می دهند. در دنیای شرکتها، اگر برای 6 ماه تا 1 سال موفق نباشید، اغلب اخراجتان میکنند. در دنیای نتورک مارکتینگ، تا وقتی که تمایل به تخصیص زمان داشته باشید، بیشتر شرکتها برای پیشرفتتان با شما کار می کنند. گذشته از این، می خواهند شما را به رأس برسانند.
4. از سیستمی استفاده می کنید که قبلاً جواب داده. این سیستمها قبلاً امتحان خود را پس داده اند، طوری که به شما این امکان را می دهند که خیلی سریع کار خود را شروع کنید، به جای اینکه خودتان برای ساختن سیستمهای درونی یک شرکت جدید از نو تلاش کنید.
کلام آخر
بعد از کنار زدن تعصباتم، در نهایت توانستم بعضی مزایای بی نظیر صنعت نتورک مارکتینگ را ببینم. مزایایی که این صنعت به کسانی پیشنهاد می دهد که چیز بیشتری از زندگیشان می خواهند.
معمولاً شروع یک بیزینس نتورک مارکتینگ از راه اندازی یک بیزینس توسط خودتان، هزینه بسیار کمتری دارد.
این مقاله برگزیده ای از کتاب جدید رابرت و دونالد است با نام چرا ما می خواهیم شما ثروتمند شوید
درود به جي تيمي هاي عزيز❤️
واوووووو حس فوق العاده ايي دارم
مطمعنم شما هم با شنيدن اين خبر كه بازم يكي از جي تيمي هاي پرتلاش موفق شد يكي ديگه از ويژناشو تيك بزنه خوشحال ميشيد...
بلههههه و اينبار مشاور ارشد عزيزمون آقاي شعباني دوست داشتني در كمتر از سه ماه موفق شد ماشين دوم خودشو با پورسانت جي تيميش تيك بزنه😍👌

چه عشقي ميكنم وقتي آرم گلوبال رو ميچسبونم رو ويژنهايي كه با تلاش شبانه روزيتون تيك ميخوره😍😍😍
شايد در ماه سرعت جي تيمي اين زيباترين و پرانرژي ترين خبري بود كه ميتونستيم بشنويم...
ميدونيد خانواده گلم سابقه فعاليت ليدر شعباني در جي تيم شايد از خيلي از جي تيمي ها كمتر باشه و از اون مهمتر اينكه به صورت پاره وقت كار كردن و رسيدن به اين رتبه راهبري كار آسوني نيست ولي اين موفقيتها نشون ميده كه خيلي بديهي و شدنيه...
يادتون باشه اگه براي اينهمه جي تيمي جواب داده پس براي شما هم قطعن ميتونه جواب بده...
فقط كافيه با اعتقاد و تلاش واقعي دنبال چراييتون بريد و براي رسيدن بهش بهاشو بديد...
آرش جان برادر گلم يادم نميره روزي كه خواستي جي تيم رو شروع كني گفتي :
ليدر من بزرگترين چراييم دخترم هست كه تازه به دنيا اومده و من نميخوام معمولي زندگي كنه نميخوام سرنوشتش دست من نباشه...
گفتي بايد آروشاي من بهترين زندگي رو تجربه كنه و بدونه كه پدرش يه مرد واقعي بوده و بهترينها رو با غيرتش براش رقم ميزنه...
داداشم بهت ايمان دارم و شك ندارم كه يه روزي آروشاي خوشگلمون با افتخار تو چشمهات نگاه ميكنه و بهترين لحظات رو كنار هم ميسازيم...
بازم به جي تيم آرش شعباني كه همه جوره پشت هم هستند و بهترينها رو براي خودشون و خانوادشون رقم ميزنن تبريك ميگم...
همچنان منتظر خبراي خوب از تيم آرش شعباني بااااااشيد...
حواستون هست كه شما هم يه جي تيمي هستيد كه ميتونيد بهترين خودتون باشيد پس عامل، فاعل و منشا اثر باشيد❤️
اي خدااااايااااا سپااااس
اي خداااياااا اون روزي رو ميبينم كه با هر ضربان قلبم يه جي تيمي ويژنشو تيك ميزنه...
دوستتون دارم❤️
ما با هم در هرلحظه قلبي رو نجات خواهيم داد💪❤️
ميتركونيممممم بيش از پيش💪
#مهرداديوسفي
٢١ آبان ٩٥
موضوعات مرتبط: اخبار GTEAM
اما آبهای اطراف ژاپن سال هاست که ماهی تازه ندارند. بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایق های ماهی گیری، بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند.
ماهی گیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان برای بازگشت زمان بیشتری لازم بود. اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها، دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را نمی پسندیدند.
برای حل این مسئله، شرکت های ماهی گیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آنها ماهی ها را گرفته و روی دریا منجمد می کردند. فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند.
بنابراین شرکتهای ماهیگیری مخزنهایی را در قایقها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند. آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند.
متاسفانه ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. زیرا ماهیها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.
پس شرکتهای ماهیگیری باید این مسئله را بگونه ای حل می کردند.
آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟
رون هوبارد در اوایل سالهای ۱۹۵۰دریافت:
" بشر تنها در مواجهه با محیط چالش انگیز به صورت غریبی پیشرفت می کند "
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکتهای ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایقها استفاده می کنند اما حالا آنها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند.
کوسه چندتائی از ماهی ها را می خورد اما بیشتر ماهیها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد می رسند، زیرا برای فرار از کوسه تلاش می کنند.
منافع و مزیتهای رقابت:
شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید. اگر به اندازه کافی مبارزه کنید و اگر به طور پیوسته در چالشها پیروز شوید، خوشبخت و خوشحال خواهید بود.
گاهی وقتها کوسه ها برای پیشرفت و توسعه لازمند.
توصیه :
به جای دوری کردن از مشکلات به میان آنها شیرجه بزنید. از بازی لذت ببرید.
اگر مشکلات و تلاشهایتان بیش از حد بزرگ و بیشمار هستند تسلیم نشوید، ضعف شما را خسته می کند، به جای آن مشکل را تشخیص دهید.
"اگر به اهدافتان دست یافتید، اهداف بزرگتری را برای
خود تعیین کنید"

خیلی خوشحالم که این خبرو به گوش همه میرسونم
همونطور که میدونید در بازاریابی شبکه ای 90 در صد رقم خوردن نتیجه ،بستگی به نحوه ی پیگیری شما دارد
به دلیل اهمیت این موضوع قراره روز جمعه 95/8/22 ساعت 9 صبح یه سمینار عالی با موضوع پیگیری داشته باشیم
سورپرایز این جلسه اینه که میتونیم از تجربیات لیدر میانی ارزشمندمون اقای صادقی استفاده کنیم
ضمن این که تمامی مشاورین ارشد ایشون هم حضور دارن که قطعا بار انرژی و اطلاعات این سمینار رو به بالاترین حد خودش میرسونه
تمامی مشاورین مستقل در کل تیم اقای صادقی میتونن در این جلسه باشن
بیصبرانه منتظر این روز هستم....
موفقیت را به بها میدهند نه بهانه.....
درود به همه دوستان جی تیمی
با توجه به نام گذاری این ماه "سرعت جی تیمی" این مطلب تهیه شده و به اهمیت انجام کارها در زمان مناسب اشاره دارد .
ممنون از لیدر بزرگوار برای نام گذاری بی نظیر این ماه.
با تشکر از آقای پوریا خوش روش
واحد پول قرن بیست و یکم زمان است.

ما در دنیای زندگی میکنیم که اگر سرعت خودمان را بالا نبریم جا می مانیم. این روز ها همه بسیار عجله دارند. مشتریان که قبلا نمی دانستند کالا یا خدمات را می خواهند یا نه، حالا حتی اگر همین امروز کالا را تحویل بگیرند، فکر می کنند دیر است. مردم مانند گذشته صبور نیستند.
روز به روز مردم بیشتری به ارزش واحد پولی جدید یعنی زمان شان پی برده اند.
آنها دیگر مانند گذشته تعارف ندارند. اگر بخواهید زمان شان را اشغال کنید و یا آنرا تلف کنید ناراحت میشوند و کسب و کارتان را ترک میکنند.
مشتری های قدیمی اگر بفهمند فرد دیگری هست که می تواند سریعتر از شما خدمات ارئه بدهد، یک شبه سراغ او میروند. این یعنی شکست کسب و کار شما… خیلی درد ناک است مگر نه؟
شعار قدیمی «مشتری را باید به سرعت راضی کرد» دیگر به اندازه کافی سریع نیست. وظیفه شما باید چیزی سریع تر از آن باشد… درست حدس زدید، داشتن سرعت عمل در کل فعالیت ها !
یادتان هست گفتیم مشتریان ما دیگر مثل گذشته صبور نیستند آن ها از زیاد منتطر ماندن و همچنین صف های طولانی به شدت بیزارند؟ خب بهتر است آزمایشی که در آلمان انجام شد را بخوانید :
در یک آزمایش در یکی از مدارس آلمان، به چند گروه از دانش آموزان 5 دلار (18000تومان) پول دادند و گفتند برای افزایش بودجه خود یک کاری را شروع کنید و آن پول را به حداکثر برسانید.
بعد از اتمام مهلت دو هفته ای که تعیین کرده بودند، دانش آموزان با مبالغی در دست آمدند.
هر یک از این گروه ها تنها ضریب کمی از پول خود را افزایش داده بودند.
اما گروه برنده این سیاست را در پیش گرفتند که آنها با چند روز تحقیق دریافتند که یکی از رستوران های بزرگ و شلوغ شهر، افراد پولدار دقایق زیادی را با اعضای خانواده در صف منتظر می مانند و از این بابت ناراحت هستند. از این رو آن دانش آموزان با دریافت نوبت و گذراندن دقایقی در صف و فروش نوبت خود به افراد انتهای صف، مبالغی را از خانواده ها دریافت می کردند و جالب این جاست که خانواده ها با رضایت کامل نوبت آنها را خریداری می کردند.
این یک واحد کارآموزی برای کارآفرینی بود؛ اما به نظر شما به در عمق این ایده، چه چیزی پنهان بود؟
ارزش زمان.
شما در هرکاری که فعالیت کنید، باید به زمان خودتان و مشتری اهمیت زیادی بدهید. ما چهار راهکار کاربردی برای اینکار به شما معرفی میکنیم
ادامه مطلب
توصیه ی یک فرد موفق که از ابتدا ثروتمند نبوده ❗️❗️❗️
🔱مارک زوکربرگ
🔆سریع باشید؛ خیلی سریع🔆
پایهگذار پروژه عجیب و بسیار موفق «فیسبوک» جوانترین میلیاردر جهان محسوب میشود، او و دوستانش یک سایت کوچک را در بوستون پایهگذاری کردند و هرگز تصورش را نمیکردند که سایت کوچک آنها روزی به بزرگترین اتفاق عالم مجازی بدل شود. او هنوز بسیار جوان است و با توجه به تجربه نهچندان زیادش در زندگی شاید فردی مناسب برای ارائه راهکار و توصیه و ارائه الگو به نظر نرسد اما خب این مرد جوان بسیار باهوش و بسیار موفق حرفهای جالبی برای شما دارد:
«چیزی که میخواهم به دیگران، به خصوص به جوانها بگویم این است که باید سریع حرکت کنید، خیلی سریع، ریسکپذیر باشید و جاهطلب، سعی کنید قدمهای بزرگ بردارید، از انجام کارهای بزرگ نترسید، بهتر است کاری را امتحان کنید و در آن موفق نشوید تا اینکه همیشه در حسرت انجام دادن آن کار بمانید. تلاش برای انجام یک کار، هرقدر هم بزرگ و ترسناک باشد، بهتر از بیکار ماندن و پا روی پا انداختن است.
این میلیاردر جوان که بهتازگی ازدواج کرده در سخنرانی در دانشگاه ویرجینیا هم گفت:
" از تجربه های جدید نترسید، هیچ وقت برای تغییر دادن زندگیو پیدا کردن هدفهای جدید دیر نیست."
محقق: هنگامه نظری.
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
درود به خانواده ی عزیزم خیلی خوشحالم چون قراره یه روز خوب دیگه رو کنار برترین های تیمم باشم.
خوب این روز عالی جمعه ی همین هفته خواهد بود و مشتاقانه منتظر این روز خوب هستم

خوب بریم سراغ برترین ها:
برترین های خرده فروشی: بهادرحسینی _مریم عسگری_سینا مهدی پور
برترین تعهد: نسرین گل محمد زاده_آتنا آقایی خواه_حامد منفرد
رشد جایگاهی : وحید الماسی _ سمانه شکیبایی
شما میانگین افرادی هستید که در زندگی روزانه با آنها ارتباط داردی .پس مراقب باشید که اطرافیانتون کین؟
من امروز رویایی دارم

رویای من اینست که سرانجام روزی درهها بالا خواهند آمد و تپهها و کوهها پایین خواهند رفت، ناهمواریها هموار خواهند شد و ناراستیها راست؛ جلال خداوند آشکار خواهد شد و همه ابنای بشر با هم به تماشای آن خواهند نشست.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
سلام به یاران همیشگی جی تیم بزرگ 🌹
خیلی خوشحالم که افتخار اینو دارم که پیام آور یک رویداد بزرگ باشم
میدونم که همتون آذر رو پر انرژی رو شروع کردید و تا همینجا رکورد خودتون رو زدید .
این ماه کلی خبر های عالی و جلسات عالی وجود داره و کلی برنامه واسه رشد تک تکتون در نظر گرفته شده.
اما اینبار سمینار راهبران برتر
همه چیز تو این متن استاد جیم ران مشخصه .
🔴راهبری یعنی قابلیت ترغیب افراد برای حرکت به سمت توانایی ها,مهارت ها و موقعیت هایی که شما به عنوان کارفرما یا مدیر یک سازمان ,به ان هاعرضه می کنید,ارتقای مهارت های شما,باعث بیش تر شدن قدرت شما در جذب افراد کار امد می شود.اگر می خواهید راه بری شوید که افراد کارامد جذب شما شوند,نخست بایستی خود,فرد کار امدی باشید.همه ی راهبران بزرگ,برای این که بتوانند تاثیر گذار باشند,همواره روی کارایی خودشان کار می کنند.ان ها اگاه هستند که به جای اعمال سلطه,مقتدر و توان مند بوده؛به جای تکبر,غرور به جا داشته؛و به جای کم رویی,متواضع باشند.راهبران افراد تحت مدیریت خود را به بهتر انجام دادن فعالیت ها,ترغیب می کنند.
این سمینار آموزشی و تفریحی در طی دو روز در روز های 25و26آذر در یک مکان بسیار عالی برگزار خواهد شد .
اینو میتونم به همتون بگم فرصت عالی هست که خودتو برسونید و خودتو ۶ماه تو نتورکتون جلو بندازید وسرعت ببخشید به رشد خودتون .
تو این سمینار میتونید نگرش های خودتونو بسازید و اینو هم میگم این سمینار تو یه سطح متفاوت برگزار میشه .
و یه خبر ویژه هم داره این سمینار
اگه میخوای خبرو بدونی
25و26ام
منتظرتونیم 🌹🌹🌹🌹
نبرد تو نبرد منم هست
دوشادوش هم میجنگیم
ادامه مطلب
سلام به خونواده ارزشمندم ❤️
یکی از مهمترین نگرش هایی که ابرلیدرمون باهامون به اشتراک گذاشتن، و لازمه موفقیت خیلیها چه در دنیای نتورک چه در زندگی هست، نگرش حس مالکیت و مسوولیت هستش...
متنی رو می خوام باهاتون به اشتراك بگذارم که ساده تر این مسئله رو براتون توضیح میده...
حقیقت تلخ این است: اگر زندگی دلخواه تان را ندارید یا به اهدافی که می خواستید نرسیدید، تماما خودتان مسوول هستید.
هر چه زودتر این واقعیت را بپذیرید، پیشرفت را زودتر شروع می کنید.
خیلی هم سخت نیست. موفق ترین اشخاص دنیا به ندرت قربانی شرایط هستند. درواقع، یکی از دلایل موفقیت شان این است که مسوولیت کامل و مطلق تک تک مسائل زندگیشان را می پذیرند. موضوعات شخصي یا کاری، خوب یا بد، مربوط به کار خودشان یا بقیه، همه را به عهده می گیرند.
در حالیکه آدم های معمولی وقتشان را با شکایت و سرزنش کردن بقیه تلف می کنند، موفق ها مشغول خلق نتایج و شرایطی هستند که در زندگی می خواهند داشته باشند. در حالیکه بازاریابان شبکه ای متوسط به تیمشان شکایت می کنند که هیچ کس از آن ها، به این دلیل و آن دلیل خرید نمی کند یا کسی علاقه ای به همکاری با آن ها ندارد، بازاریابان شبکه ای موفق، مسوولیت پیدا کردن و جذب مشتری را پذیرفته اند و مهمتر از آن، مهارتهایی را یاد می گیرند که برای رشد کسب و کارشان و شروع همکاری با بقیه به آن احتیاج دارند.
آنها آنقدر مشغول کار هستند كه وقتی برای شکایت کردن ندارند.
من این جملات را از هال در یکی از سخنرانی هایش شنیدم: "لحظه ای که مسوولیت 100 درصد همه چیز زندگی تان را قبول می کنید، همان لحظه ای ست که اعلام می کنید برای تغییر هر چیزی در زندگی تان توانایی دارید. ولی باید توجه کنید که مسوولیت با سرزنش فرق دارد. سرزنش نشان می دهد چه کسی مقصر است، مسوولیت نشان می دهد چه کسی برای بهبود شرایط متعهد است.
این که تقصیر چه کسی بوده،به ندرت اهمیت دارد، مهم این است که شما متعهد به بهبود شرایط باشید."
حق با اوست و وقتی شروع می كنيد واین قانون را در کارتان پیاده می کنید، احساس قدرتمندی زیادی می کنید.
ناگهان می فهمید زندگی در کنترل تان است.
وقتی شروع می کنید و کنترل زندگی را به دست می گیرید، وقت نخواهید داشت تا مقصر را پیدا کنید یا دنبال کسی بگردید برای سرزنش شدن.
بازی سرزنش، راحت است، ولی دیگر در زندگی تان جایی برایش نخواهد بود. پیدا کردن دلیل اینکه چرا نتوانستید تیم تان را به اندازه ای که می خواستید بزرگ کنید، کار بقیه است!
نتایج مال شماست، شما آن ها را به واقعیت می رسانید. همیشه می توانید انتخاب کنید که در هر موقعیتی چه پاسخ و عکس العملی نشان دهید.
من این تغییر ذهنی را پیشنهاد می کنم: از همین الان شروع کنید و مسوولیت و مالکیت تمام تصمیم ها، اقدامات و نتایج تان را به عهده بگیرید.
سرزنش های بیهوده راجایگزین مسوولیت کامل کنید.
از این به بعد، درباره این شکی وجود ندارد که فرمان شرایط به دست کیست و چه کسی مسوول تمام نتایج کارهای شماست.
شما تماس های لازم را می گیرید، پیگیری های لازم را انجام می دهید، درمورد نتایج دلخواه تان تصمیم می گیرید و به دستش می آورید.
نتایجی که بدست می آورید، 100 درصد مسوولیت شماست، درست است؟
واقعیت این است كه نمی توانید گذشته را عوض کنید، ولی خبر خوب این است که همه ی مسائل دیگر را می توانید عوض کنید.
یادتان باشد: شما در موضع قدرت هستید، کنترل در دستان شماست و هیچ محدودیتی برای آنچه می توانید به دست آورید، وجود ندارد.
برگرفته از كتاب صبح جادویی
پت پترینی، هال الراد
درود به بهترین خانواده دنیا.
خیلی خوشحالم که تو این ماه بی نظیر ، یعنی سرعت جی تیمی ، قرار داریم و واقعا از لیدر ارزشمندمون آقای یوسفی بزرگ با خاطر نام گذاری لی نظیرشون تشکر می کنم.
و همین طور از لیدر میانی عزیزمون لیدر صالح حسن زاده عزیز و بقیه لیدر های زحمت کش خودم هم تشکر میکنم که من رو تا به اینجا حمایت کردن.
خوشحالم که دارم این خبر عالی رو تو وبسایت ارزشمند جی تیم میزارم و میدونم که همگی از شنیدنش خوشحال می شید.
خوب همون طور که وعده داده بودم ما تو ماه آبان و ماه سرعت جی تیمی قرار شد که سمینارهای مختلفی رو تجریه کنیم و یکی از اون سمینار هایی که به زودی داریم ،سمینار چک لیست نام داره و همون طور که همتون میدونید تمام افراد موفق جی تیم یک روز طبق همین چک لیست عمل کردن و نتایج خیره کننده ای هم گرفتن💪
این سمینار روز شنبه مورخ 15 آبان 95 ساعت 9 صبح در دفتر رشت بگزار میشه و قراره یک روزه عالی رو در کنار خوانواده دوست داشتنی خودم باشم.
شرایط حضور د این سمینار :نماینده های فعالی که حد اقل 1 تا 3 مشاوره گذاشتن میتونن شرکت کنن.
اونهایی که هنوز دارن آماده میشن باید سرعتشون رو بیشتر کنن.
خیلی ها شانس رسیدن به این سمینار رو دارن...
درود به خانواده با غرت جی تیمی.
میدونم که باز منتظر شنیدن خبر های خوب هستید و خوشحالم که یه خبر عالی دیگه دارم واسه مشاوران جز جی تیم و میدونم که میتونن بعد این خبر عالی، خودشون رو تو سریع ترین زمان به لول مشاور مستقلی برسونن و همچنین نماینده فعال هایی که در شرف رسیدن به لول مشاور جز هستند باید سرعتشون رو بیشتر کنن که این فرصت طلایی رو از دست ندن.
خوب همون طور که از اسم این سمینار مشخصه در دوران طلایی یک نتورکر باید ببینیم چی میگذره و چیکار باید انجام بدیم💪
این دوران در روزهای ابتدای شروع یک شخص تا زمانی که قراره واسه مشاوره گذاشتم آماده بشه قرار داره و توضیحات کامل تر رو در این سمینار جذاب و انرژیک بهتون میدم.
این سمینار روز سه شنبه مورخ 18 آبان 95 و ساعت 9 صبح در دفتر رشت برگزار میشه.
منتظر خبر های خوب بعدی باشید....
سلام گرم دارم خدمت همه جی تیمی های عزیز و دوست داشتنی.
ضمن تبریک بابت نام گذاری این ماه و پیام زیبای اول ماه لیدر بزرگمون آقای مهرداد یوسفی و
با تشکر و کسب اجازه از همه لیدر های ارشمندم می خواستم اسامی برترین های مهر ماه رو انتخاب کنم و قبل از اعلام اسامی این عزیزان ، می خواستم بگم که تو ماه مهر و ماه غیرت جی تیمی با تمام چالش هایی که پیش اومد تو جی تیم خیلی ها گاز دادن و ثابت کردن که موفقیت اتفاقی نیست.
تو تیم من این افراد از بقیه سبقت گرفتن و بدون محدودیت تمام تلاششون رو کردن تا بهترین باشند.
اما اسامی:
برترین خرده فروش ها:
خانم زهرا رحمتی و خانم سمیرا مال جو
متعد ترین ها :
خانم مریم ذهنی و محمد رضا مومن نژاد
و طبق معمول برگزار کننده های فان برترین ها و بهترین افراد زندگی من نازنین سرور و هامون کامیاب هم کنارمون هستند.
بهتون تبریک میگم بچه ها
این فان جذاب و به یاد موندنی روز پنج شنبه مورخ 13 آبان برگزار میشه و لباس گرم و راحت با خودتون همراه داشته باشین.
تو ماه سرعت جی تیمی بهترین ها رو رقم میزنیم💪💪💪💪
مقاله ای قابل تامل و تکان دهنده از ولفگانگ پاولی

با تشکر ازآقای پوریا خوش روش
برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۴۵ که به خاطر کشف قانون جدیدش به نام:
"اصل انحصاری پاولی" که مورد تشویق آلبرت انیشتین هم قرار گرفت , معروف است.
پاولی می گوید: هر چیزی در جهان , ارتعاش مخصوص به خودش را دارد. همه الکترون ها دارای سه ویژگی هستند ؛ به نام های :
سطح انرژی
چرخش
مدار
که فیزیک دان ها بر اساس این سه ویژگی , عدد کوانتوامی هر الکترون را محاسبه می کنند و به دست می آورند.
پاولی می گوید: هیچ دو الکترونی در جهان هستی دارای عدد کوانتوامی یکسانی نیست.
پاولی مثالی می زند و می گوید :
سیبی را بر می داریم و از میان میلیارد ها الکترونی که درون آن است، فقط یکی را انتخاب می کنیم.
فرض کنید نام آن الکترون را بگذاریم "اریک"....
عدد کوانتوامی اریک عددی بسیار بسیار طولانی است، اما برای این که کارمان را اینجا ساده کنیم، فرض کنید آن عدد بزرگ 23 باشد.
پاولی ثابت کرد در هیچ کجای جهان هستی , حتی در ستاره ای در کهکشان , نه تنها هیچ سیب دیگری , بلکه هیچ شیئی دیگر پیدا نمی کنید که الکترونش عدد کوانتوامی آن 23 باشد.
حال اگر دستمالی برداریم و سیب را برق بیندازم , از اصطکاک ایجاد شده , انرژی حاصل می شود و این انرژی عدد کوانتوامی اریک را ارتقا داده و به مثلا 26 می رساند.و درست در همان لحظه تنها الکترونی که در جهان هستی با عدد کوانتوامی 26 بوده , دستخوش تغییر می شود.
جهان ما برای حفظ توازن خود , لحظه به لحظه آرایش خود را تغییر می دهد.پاولی با اثبات این موضوع جایزه نوبل فیزیک گرفت و گفت:
اگر هر الکترونی دارای ارتعاش منحصر به فرد خود باشد, پس هر شیئی در جهان واجد ارتعاش مخصوص به خود است.
نتیجه گیری :
وقتی یک سیب با یک اصطکاک کوچک , تغییر پیدا می کند , بنابراین وقتی که من فرزندم را در آغوش می گیرم و می بوسم , و یا وقتی که همسرم را می بخشم...
و یا وقتی که به همسایه ام ناسزا می گویم و یا وقتی که دست خودم را خارش می دهم....
در واقع دارم دستور زنجیره ای از تغییرات را به جهان هستی می دهم.
هر اندیشه ای که از ذهن ما می گذرد , الکترون هایی را در گستره جهان هستی به ارتعاش در می آورد و دستخوش تغییر می کند.
اندیشه فقط بر ماده تاثیر نمی گذارد، بلکه اندیشه خود ماده است.
غم و غصه مرا غمگین می کند و این بزرگ ترین اشتباهی است که در من اتفاق می افتد.
غم و اندوه باید مرا هشیارتر کند؛ چون وقتی زخمی می شویم، آگاه تر می شویم.اندوه نباید بیچارگی را بیشتر کند.
بنابراین رنج را تحمل نکنید، بلکه آن را دریابید...چون رنج کشیدن فرصتی است برای هوشیارتر شدن.(فلسفه بودا).
حرف آخر:
اگر به جای محبتی که با کسی کرده اید , از او بی مهری دیدید ,ناامید از محبت کردن نشوید؛
چون برگشت آن را از فرد دیگری , در یک رابطه دیگر و در یک موضوع دیگر , خواهید دید .
به خاطر همین می گویند علم بر آموزه های فلاسفه مهر تأیید می زند .چون فلاسفه همیشه معتقدند همه چیز در جهان هستی به هم مرتبط است.
تمام انرژی هایی که از شما ساطع می شود به شما باز می گردد
مثبت باشید تا مثبت باز پس گیرید.
این مطلب را جدی بگیریم و از کنارش به راحتی نگذریم.
در گستره ی کیهان هیچ اتفاقی بی دلیل و بی حکمت نیست.
🔵🌀اگر آدم خوش شانسی نیستید نتیجه تحقیق زیر به شما کمک خواهد کرد:
#خوششانسي
💠ریچارد وایزمن استاد دانشگاه و یکی از بزرگترین روانشناسان دنیاست که بر روی بخت و اقبال تحقیقات مفصلی انجام داده و خلاصه ای از آن در زیر آمده است:
💠میخواستم بدانم چرا بخت و اقبال هميشه در خانه بعضیها را میزند، اما سايرين از آن محروم میمانند. به عبارت ديگر چرا بعضی از مردم خوششانس و عده ديگر بدشانس هستند؟ چرا برخی مردم بیوقفه در زندگی شانس میآورند درحالی که سايرين هميشه بدشانس هستند؟
🔵مطالعه برای بررسی چيزی که مردم آن را شانس میخوانند، ده سال قبل شروع شد. آگهیهايی در روزنامههای سراسری چاپ کردم و از افرادی که احساس میکردند خوششانس يا بدشانس هستند خواستم با من تماس بگيرند. صدها نفر برای شرکت در مطالعه من داوطلب شدند و در طول سالهای گذشته با آنها مصاحبه کردم، زندگیشان را زير نظر گرفتم و از آنها خواستم در آزمايشهای من شرکت کنند.
💠نتايج نشان داد که هر چند اين افراد به کلی از اين موضوع غافلند، کليدخوششانسی يا بدشانسی آنها در افکار و کردارشان نهفته است. برای مثال، فرصتهای ظاهراً خوب در زندگی را در نظر بگيريد. افراد خوششانس مرتباً با چنين فرصتهايی برخورد میکنند، درحالی که افراد بدشانس نه. با ترتيب دادن يک آزمايش ساده سعی کردم بفهم آيا اين مساله ناشی از توانايی آنها در شناسايی چنين فرصتهايی است يا نه. به هر دو گروه افراد خوش شانس و بدشانس روزنامهای دادم و از آنها خواستم آن را ورق بزنند و بگويند چند عکس در آن هست. به طور مخفيانه يک آگهی بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که میگفت: «اگر به سرپرست اين مطالعه بگوييد که اين آگهی را ديدهايد، 250 پوند پاداش خواهيد گرفت.»
💠اين آگهی نيمی از صفحه را پر کرده بود و به حروف بسيار درشت چاپ شده بود. با اين که اين آگهی کاملاً خيره کننده بود، افرادی که احساس بدشانسی میکردند عمدتاً آن را نديدند، درحالی که اغلب افراد خوششانس متوجه آن شدند. مطالعه من نشان داد که افراد بدشانس عموماً عصبیتر از افراد خوششانس هستند و اين فشار عصبی توانايی آنها در توجه به فرصتهای غيرمنتظره را مختل میکند. در نتيجه، آنها فرصتهای غيرمنتظره را به خاطر تمرکز بيش از حد بر ساير امور از دست میدهند. برای مثال وقتی به مهمانی میروند چنان غرق يافتن جفت بینقصی هستند که فرصتهای عالی برای يافتن دوستان خوب را از دست میدهند. آنها به قصد يافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق میزنند و از ديدن ساير فرصتهای شغلی باز میمانند. افراد خوششانس آدمهای راحتتر و بازتری هستند، در نتيجه آنچه را در اطرافشان وجود دارد و نه فقط آنچه را در جستجوی آنها هستند میبينند.
💠تحقيقات من در مجموع نشان داد که آدمهای خوشاقبال بر اساس چهار اصل، برای خود فرصت ايجاد میکنند:
🌀اول، آنها در ايجاد و يافتن فرصتهای مناسب مهارت دارند.
🌀دوم، به قوه شهود گوش میسپارند و براساس آن تصميمهای مثبت میگيرند.
🌀سوم، به خاطر توقعات مثبت، هر اتفاقی نيکی برای آنها رضايتبخش است.
🌀چهارم، نگرش انعطافپذير آنها، بدبياری را به خوشاقبالی بدل میکند.
💠در مراحل نهايی مطالعه، از خود پرسيدم آيا میتوان از اين اصول برای خوششانس کردن مردم استفاده کرد. از گروهی از داوطلبان خواستم يک ماه وقت خود را صرف انجام تمرينهايی کنند که برای ايجاد روحيه و رفتار يک آدم خوششانس در آنها طراحی شده بود. اين تمرينها به آنها کمک کرد فرصتهای مناسب را دريابند، به قوه شهود تکيه کنند، انتظار داشته باشند بخت به آنها رو کند و در مقابل بدبياری انعطاف نشان دهند. يک ماه بعد، داوطلبان بازگشته و تجارب خود را تشريح کردند. نتايج حيرت انگيز بود:
💠هشتاد درصد آنها گفتند آدمهای شادتری شدهاند، از زندگی رضايت بيشتری دارند و شايد مهمتر از هر چيز خوششانستر هستند و بالاخره اينکه من عامل شانس را کشف کردم.
💠چند نکته برای کسانی که میخواهند خوشاقبال شوند: به غريزه باطنی خود گوش کنيد، چنين کاری اغلب نتيجه مثبت دارد. با گشادگی خاطر با تجارب تازه روبرو شويد و عادات روزمره را بشکنيد. هر روز چند دقيقهای را صرف مرور حوادث مثبت زندگی کنيد.
1: امرسن می گوید : (( زندگی آدمی یعنی افکار روزانه او))
✔️اگر نخواهیم خوب فکر کنیم آنوقت راه حل مشکلاتمان باز نخواهد شد.
2:مارکوس اوریلیوس فیلسوف بزرگ می گوید:((زندگی زائیده افکار خود ماست))
✔️اگر فکر ناکامی و شکست را به خود راه دهیم جز شکست و ناکامی بهره ای نخواهیم داشت، اگر دایم بفکر خود و
بدبختی های خود باشیم دیگران از ما روی گردان می شوند✔️
3:نرمان وینست هیل می گوید: (( شما آن نیستید که فکر میکنید،بلکه آنطوری که فکر میکنید هستید))
✔️نسبت به مسایل زندگی بعوض رویه منفی یک حالت فکری مثبت داشته باشید ✔️
بعبارت دیگر لازم است که ما متوجه مشکلات خود باشیم ولی نه آنکه نگران شویم،تصور می کنید،چه فرقی بین توجه داشتن بانگران شدن وجود دارد؟اجازه بدهید که روشن بگویم،وقتی از خیابان های شلوغ و پرهیایو می گذریم اعمال خود را در نظر می گیریم ولی نگرانی یعنی بیهوده و ودیوانه وار در خود چرخ زدن و بهره ای نبردن....
4: میلتون در موقعی که از چشم نابینا شده بود این حقیقت را درک کرد و گفت : مغزبشر در موقع خود می تواند بهشتی از جهنم و دوزخی از بهشت بوجود آورد.
✔️بااطمینان کامل می شود گفت:راحتی خیال وخوشی که در زندگانی نصیب ما می شود،بستگی به اینکه جای ماکجاست و یا ثروت ما چقدر است ندارد و تنها مربوط به طرز تفکر ماست و اتفاقات خارجی کمتر می تواند در آن تاثیر بگذارد.✔️
5: بخاطر داشته باشید: (( هیچ کس و هیچ چیز جز خودت نمی تواند ،آرامش خاطرت را فراهم کند ))
6:مونتین فیلسوف فرانسوی جمله زیر را سرمشق زندگی اش قرار داده بود (( انسان آنقدری که از فکر حوادث آینده ناراحت می شود،از خود آن حوادث در زحمت نیست.فکر ما درباره ی آنچه اتفاق افتاده بر ما تسلط کامل دارد))
7: ویلیام جیمز پدر روانشناسی می گوید:(( بصورت ظاهر عمل پیرو احساسات است اما در واقع هردویک راه را می پیمایند،باتنظیم عمل که در اختیار اراده است،می توان بطور غیر مستقیم احساسات و عواطف را نیز که بفرمان اراده نیستند تنظیم کرد ))
8: جیمزآلن می گوید:(( نیرو و قدرتی که سرنوشت راتعیین می کند،در خود ماست و عامل کارهای انسان نتیجه مستقیم اندیشه های اوست،آدمی می تواند با اعتلاء دادن اندیشه ترقی کند و پیروزی بدست آورد و کارهای شگرفی انجام دهد))
🔴بیایید برای خوشبختی خود مبارزه کنیم🔴
بیایید با پیروی از یک برنامه روزانه که حاوی طرز تفکر مسرت انگیز و سودمند است در راه خوشبختی بجنگ برخیزیم
❣تنهابرای امروز خوشحال باشم ،تنهابرای امروز خواهم کوشید که خود را با آنچه هستم سازش دهیم ،
تنهابرای امروز در فکر بدن خود بوده و با تمرین های سودمند پرورش میدهم و بسلامتی خود توجه خواهم کرد ،تنها برای امروز خواهم کوشید تا مغزم را پرورش دهم و مطالب سودمندی فراهم خواهم گرفت،تنها برای امروز سعی میکنم که برای خوشبختی همین امروزم زندگی کنم ،
تنها برای امروز نیم ساعت از وقت خود را برای خودم صرف میکنم و باخدای خودم خلوت میکنم و اسرار خود را نزد او برملا میسازم......
✔️هرگاه بخواهیم آن طرز فکری را که برای آسودگی خیال و خوشحالی در بردارد تقویت کنیم باید این دستور را عمل کنیم 👇👇👇👇👇👇👇
بابشاشیت فکر و عمل کنید تا احساس شادی
و مسرت نمایید✔ 《 با تشکر از مدیر ارزشمند جی تیم هامون کامیاب》
❤درود به همه گلوبالی های باغیرت❤
تو دهه اول ماه آبان هستیمو خیلی ها غیرتمنده دارن از تک تک لحظه ها و روزهاشون دارن استفاده میکنن که به هدف های قشنگشون تو این ماه و ادامه مسیرشون برسن
اما به خبر دارم برای قلب های تپنده جی تیممون،مشاورای مستقلمون که انرژی و حرکت سازمانشون رو شکل میدن ....
این خبر اینه که روز یکشنبه 9 آبان قراره سمیناری برای مشاوران مستقل داشته باشیم کنارهم که خبرعالیتر اینه که تو این سمینار میتونیم از حضور مشاوران مستقل جی تیم خانم شاهی ومشاوران مستقل لیدرمیانی آقای صادقی و خودشون استفاده کنیم
که خودم ازین خبر هیجان زده ام
موضوع این سمینار مواردی که یه مشاور مستقل میتونه باهاش سازمان بزرگتری بسازه و رتبه های بالاتر رو تحربه کنه رو باهم بررسی میکنیم
ایت سمینار راس ساعت 18 در دفتر رشت برگزار میشه
شک ندارم به دور همی عالی میشه در کنار شما عزیزان...
شمایی هم که هنوز مشاور مستقل نشدی دوروز طلایی رو داری که خودتون به این رتبه برسونی...
❤دنیاا ماال ماااست❤
درووود بر جی تیم بزرگ
هر کاری که دارید میکنید برای چند لحظه متوقفش کنید و به این چیزایی که میخوام بگم دقت کنید.
خب...خیلی سریع میخوام در مورد زندگی کردن به عنوان یک "التیام دهنده" صحبت کنم.
هرجایی که میریم مردمی هستنن که محتاج اند.ممکنه تو ظاهر لبخند بزنن اما از درون زجر میکشن. همه ما سرمون شلوغه... اما خدا روی ما حساب کرده که بریم سمت دیگران و هرجا که میریم با خودمون شفا و التیام ببریم.
وقتی یه نفر رو میبینید که شکست خورده و شما میرید و تشویقش میکنید، به یه " شفا دهنده" تبدیل میشید. در واقع رحمت خدا رو به اونا میبخشید.
وقتی به یه دوستی که نا امید شده زنگ میزنی و میگی: هی... من به تو فکر میکردم. میدونم روزای خوبی در پیشه، در واقع داروی شفا بخشی به اونا دادید.
میتونه یه چیز خیلی ساده باشه، میتونه یه لبخند به غریبه باشه که شما حتی اون رو نمیشناسید. شاید چیز بزرگی از نظر شما نباشه ولی شما تبدیل به یک "التیام دهنده" میشید. لبخند شما به اونا میگه: تو مهم هستی و من بهت اهمیت میدم.
اطراف ما آدمایی هستن که با مشکلاتی مثل مشکلات خانوادگی، سلامتی، طرد شدن، تنهایی، رویاهای از دست رفته، اعتماد به نفس پایین و.. دست و پنجه نرم میکنن. شما نمی دونید چی ها کشیدن. خدا میخواد درد اونا رو درمان کنه ولی از انسان ها استفاده میکنه.
پیام من اینه که "شما" هم میتونید به یه "التیام دهنده" تبدیل بشید.
چند وقت پیش یه نفر تو یه جای شلوغ جلوی من رو گرفت که لباس خیلی شیکی پوشیده بود. انگار پادشاه کل دنیا بود. اما پشت این ظاهر خوب دردهای زیادی داشت. تازه از همسرش جدا شده بود و خیلی نا امید بود. میگفت من دیگه دلیلی واسه زندگی کردن ندارم. مثل یه بچه گریه و زاری میکرد. لباسم از گریه ش خیس شده بود...
من اون لحظه تمام جواب ها رو نداشتم. نمیتونستم همه چی رو درست کنم. اونم تو یه جای شلوغ و تو 2 دقیقه... اما میتونستم یکم مرهم "التیام بخش" بهش بدم. میتونستم چند تا کلمه امید بخش بهش بدم. من این جمله ها رو بهش گفتم: خدا تو رو فراموش نکرده و حواسش بهت هست. ملاقات ما اینجا تصادفی نیست. این روش خداست که بهت بگه همه چی رو به راه میشه. و بعد از چند لحظه حالش خیلی بهتر شد...میدونید، اشکهاش که شونه من رو خیس کرده بود واسم مثل مدال افتخار بود.
"وقتی به مردم صدمه دیده کمک میکنید از هر زمان دیگه ای بیشتر شبیه خدا می شید"
یکی از وظایف ما تو زندگی اینه که کمک کنیم تا اشک ها پاک بشن. کمک کنیم تا زندگی مردم تغییر کنه. به بقیه شادی و امید بدیم.
شما حواستون به نیازهای اطرافیانتون هست؟؟؟دوستان،خانواده،همکارا،همسایه و...؟
خیلی وقتها آدمایی به ظاهر عالی زندگی سختی دارن. درگیر شدن. نمی دونن چیکار باید بکنن. برید سمتشون و یه "التیام دهنده" باشید. برای پاک کردن اشک ها وقت بذارید.
دوستان وظیفه ما این نیست که قضاوت کنیم. وظیفه ما این نیست که بفهمیم اونا لیاقتش رو دارن یا نه.کی درسته یا کی غلطه. وظیفه ما اینه که دست افتاده ای رو بگیریم و بلند کنیم. شکسته رو ترمیم کنیم و آسیب دیده رو التیام بدیم.
بقیه متن در ادامه مطلب....
ادامه مطلب




